Działalność Rady Bezpośredniej Likwidacji Szkód

Rada BLS

Przewodnicząca: Rafał Stankiewicz
Sekretarz: Agnieszka Dąbrowska
Liczba posiedzeń w 2022 r.: 2

Rada Bezpośredniej Likwidacji Szkód (Rada) pełni rolę ciała decyzyjnego w systemie BLS od dnia jego wdrożenia, tj. od 1 kwietnia 2015 roku. Zadania Rady wynikają z Umowy o współpracy w zakresie bezpośredniej likwidacji szkód i są związane z jednej strony z bieżącą kontrolą funkcjonowania systemu BLS, z drugiej strony z określaniem kierunków jego rozwoju.

W Radzie zasiadają przedstawiciele wszystkich Stron Umowy, tj. TUiR Allianz Polska SA (w zakresie portfela ex Aviva TUO SA), Link4 TU SA, PZU SA, STU ERGO HESTIA SA, TUiR WARTA SA, UNIQA TU SA, Wiener TU SA oraz PIU. Za merytoryczną i administracyjną obsługę Rady odpowiada Centrum Rozli – czeń, tj. komórka organizacyjna PIU, pełniąca jednocześnie funkcję wspierającą wobec koordynatorów BLS, działających na poziomie operacyjnym z ramienia wszystkich Stron Umowy. Podstawą czynności podejmowanych przez Radę BLS są zagadnienia przygotowywane zazwyczaj w ramach organizowanych przez Centrum Rozliczeń cykli – cznych spotkań koordynatorów BLS.

W 2022 roku działania Izby dotyczące systemu BLS skoncentrowane były na przygotowywaniu i koordynowaniu wdrażania zmian procesowych wynikających z przejęcia Aviva TUO SA przez TUiR Allianz Polska SA, w zakresie sposobu rozliczeń oraz wymiany informacji pomiędzy uczestnikami systemu BLS.

 

Najważniejsze opracowania i rekomendacje

  • Realizacja testów bezpieczeństwa Aplikacji BLS (narzędzia do rozliczeń systemu BLS).
  • Kampania promująca BLS w 2022 roku.