Ponad pół miliarda złotych na ubezpieczenia przez telefon i Internet

W I półroczu 2014 r., zawarliśmy 2,87 mln umów ubezpieczenia przez telefon i Internet. To o 3,27 proc. mniej niż rok wcześniej. Zapłaciliśmy za to 537 mln zł, o niemal 10 proc. mniej niż przed rokiem.
Przez telefon i Internet najchętniej kupujemy obowiązkowe polisy OC posiadaczy pojazdów mechanicznych (ponad 300 mln zł składki) oraz autocasco (103 mln zł). Wyraźnie na znaczeniu zyskują ubezpieczenia od pozostałych szkód rzeczowych (wzrost składki z 12,7 mln zł do 15,5 mln zł).
– Tradycyjny podział na ubezpieczycieli tradycyjnych i direct zatarł się. Większość firm direct od dłuższego czasu dociera do klientów także za pośrednictwem agentów. Stąd spadek składki zbieranej przez telefon i Internet – mówi Paweł Zylm, przewodniczący Zespołu ds. Ubezpieczeń Direct PIU.
Rynek direct to kanał sprzedaży polis za pomocą telefonu i internetu, który zadebiutował w Polsce
w 2003 r. Sektor ten notował szczególnie dynamiczny wzrost od 2006 r., aby już w 2012 r. przekroczyć po raz pierwszy 5 mln sprzedanych polis.