W roku 2024 przychody przedsiębiorstw z tytułu sprzedaży produktów.
Mimo spadku wartości przychodów przedsiębiorstw ze sprzedaży, w ubezpieczeniach należności odnotowaliśmy 4% wzrost wartości ubezpieczonych obrotów ogółem, tj. do 939 mld zł. Wzrost wartości ubezpieczonych obrotów oznacza, że powoli rośnie świadomość klientów w zakresie możliwości wykorzystania ubezpieczenia należności, czy to w zakresie rozwoju sprzedaży bez obaw o wpływy należności od kontrahentów, czy też jako instrumentu wykorzystywanego do podniesienia swojej wiarygodności i w rezultacie poprawy warunków finansowania swojej działalności wobec banków.
Wg badań przeprowadzonych przez SW Research na zlecenie Polskiej Izby Ubezpieczeń [2], opublikowanych w Mapie ryzyka polskich przedsiębiorców, aż 45% przebadanych przedsiębiorców uważa ubezpieczenie należności za skuteczne narzędzie w zarządzaniu finansami firmy, a 43% respondentów nie wyobraża sobie prowadzenia działalności bez tego ubezpieczenia. Z tego samego badania wynika, że aż 36% badanych firm obawia się niewypłacalności kontrahentów.
- Element listy 1
- Element listy 2
- Element listy 3