Rada BLS
Przewodniczący: Rafał Stankiewicz
Sekretarz: Agnieszka Dąbrowska
Liczba posiedzeń w 2018 r.: 3
Rada Bezpośredniej Likwidacji Szkód (Rada) pełni funkcję ciała decyzyjnego w systemie BLS od dnia jego wdrożenia, tj. od 1 kwietnia 2015 r. Zadania Rady wynikają z Umowy o współpracy w zakresie bezpośredniej likwidacji szkód (Umowa) i są związane z jednej strony z bieżącą kontrolą funkcjonowania systemu BLS, z drugiej strony z określaniem kierunków jego rozwoju. W Radzie zasiadają przedstawiciele wszystkich Stron Umowy, tj. Aviva TUO SA, Axa Ubezpieczenia TUiR SA, Concordia Polska TUW, Gothaer TU SA, PZU SA, STU ERGO Hestia SA, TUiR Warta SA, UNIQA TU SA oraz PIU.
Obsługę merytoryczną i administracyjną Rady wykonuje Centrum Rozliczeń, tj. komórka organizacyjna PIU wspomagająca Strony Umowy w realizacji tej umowy. Na poziomie operacyjnym zadania takie jak wyjaśnianie bieżących zagadnień, korygowanie obowiązujących procedur lub wypracowywanie nowych procesów realizowane są przez Centrum Rozliczeń i koordynatorów BLS wyznaczonych przez Strony Umowy. Doświadczenia koordynatorów BLS stanowią podłoże do inicjowanych przez nich zmian, o których ostatecznie decyduje Rada.
W 2018 r. działania Izby związane z systemem BLS skoncentrowane były zarówno na formalnych i operacyjnych modyfikacjach procedur dotyczących Aplikacji BLS (narzędzia do rozliczeń systemu BLS), jak i na obszarach związanych z promowaniem BLS.
Najważniejsze opracowania i rekomendacje
- Zmiana załączników do Umowy związana z koniecznością spełnienia obowiązków raportowych w zakresie szkody istotnej, wynikających ze zmian Rozporządzenia Ministra Cyfryzacji w sprawie katalogu danych gromadzonych w centralnej ewidencji pojazdów oraz ustawy Prawo o ruchu drogowym, jak również ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych.
- Realizacja testów bezpieczeństwa Aplikacji BLS oraz nowych funkcjonalności aplikacji.
- Kampania promująca BLS w 2018 r.